Myślisz, że firmowa strona www wystarczy, aby skutecznie pozycjonować swoje usługi/produkty w sieci? Niekoniecznie. Jedną ze sprawdzonych metod promowania firmy jest tworzenie krótkich opisów działalności i umieszczanie ich na różnych stronach skupiających „kontakty” w danej branży. Aby taka krótka forma wspierała SEO Twojej strony, warto, by tworzona mini-treść była interesująca i za każdym razem inaczej napisana. Brzmi to jak wyzwanie – ile można pisać o tym samym innymi słowami? Właśnie do takich zadań warto wynająć copywritera.

Wizytówka firmy powinna mieć syntetyczny charakter. Objętość powinna oscylować wokół 500 znaków, co oznacza użycie kilku zdań. Wymusza to konkret. Oczywiście, warto perswadować i promować swoją działalność, ale zamiast wciskania samych superlatyw, po prostu opisz swoje zalety i możliwości.

Napisz:

  • Czym się zajmujesz, wskazując obszar działalności i najważniejsze punkty Twojej oferty. Pamiętaj, że każda wizytówka musi być inna, dlatego warto rozdzielać poszczególne elementy do różnych tekstów.
  • Od ilu lat działasz, jeżeli możesz pochwalić się doświadczeniem.
  • Jakie są Twoje najmocniejsze strony. W tym miejscu nie możesz skłamać. Jeżeli np. wykonujesz usługi bardzo dokładnie, ale nie zawsze masz włączony telefon, lepiej pochwal się precyzją, a nie „dyspozycją 24h na dobę”.

Zaletą wizytówek jest ich niska cena. Nie musisz płacić za publikację tych ofert, a copywriterzy nie biorą za takie formy wygórowanych stawek. Najlepiej umówić się wedle przelicznika kilka zł / 1000 znaków – albo na konkretną kwotę za konkretną ilość wizytówek.

Pamiętaj – mini-oferty mogą być pierwszą okazją do poznania Twojej firmy. Nawet jeżeli masz ładne biuro i świetnie obsługujesz klientów, niestaranny i niepoprawny tekst może skutecznie nadszarpnąć Twój wizerunek. A przecież można tak łatwo i tanio zyskać 🙂